“Aceasta dieta este o modalitate echilibrata de nutritie, bazata pe alegerea corecta a mancarurilor”.

Michel Montignac clasifica alimentele in functie de indicele lor glicemic (IG).
Indicele glicemic masoara cata glucoza este absorbita in sistemul circulator dupa consumul unui carbohidrat. Fiecarui carbohidrat ii este atribuit un numar in indicele glicemic. Numarul indica ce proportie din continutul total de zahar din alimente este absorbit in sistemul circulator. Cu cat este mai mare numarul, cu atat este mai mare si proportia.

Montignac ii imparte in trei categorii:
• IG scazut, mai mic sau egal cu 35 – duce la pierderea in greutate.
• IG mediu, cuprins intre 35 si 50 – previne ingrasarea.
• IG ridicat, mai mare de 50 – ingrasa.

Dieta interzice alimentele cu indice glicemic crescut: zaharul si produsele zaharoase, cartofii, painea alba, orezul si pastele rafinate, precum si fructele dulci; ca surse de lipide, sunt preferate cele mononesaturate (ulei de masline) sau polinesaturate (acizi omega 3 din peste si fructe de mare).

Primul principiu consta in demonstrarea ineficientei dietelor hipocalorice. Montignac recomanda eliminarea alimentelor cu un indice glicemic mare (de exemplu cartofi, morcovi, sfecla) care favorizeaza o productie mare de insulina ce are ca urmare un surplus de energie, care se transforma in grasime.

Al doilea principiu se bazeaza pe alegerea alimentelor in functie de valoarea lor nutritionala:
Glucidele indicate (zaharurile si carbohidratii) sunt cele cu un indice glicemic scazut si foarte scazut;

• Lipidele se vor alege in functie de natura acizilor grasi:
– acizii grasi polinesaturati omega 3 (care se gasesc in peste) si acizii grasi mononesaturati (ulei de masline) sunt cei mai indicati;
– acizii grasi saturati (untul, grasimea din carne) vor fi evitati;
Proteinele vor fi alese in functie de originea lor (vegetala sau animala) si de modul in care actioneaza asupra organismului.

Click aici pentru a vedea toata gama de produse Montignac >>

michel montignac